2012 porinat

Kaikkea pursitoiminttaan liittyvää porinaa
Sakari Eilola
Viestit: 51
Liittynyt: 25 Joulu 2015 16:16

huhu

Viesti Kirjoittaja Sakari Eilola » 02 Loka 2012 20:12

Tere.


Tässä pari kuvaa huhun aiheuttajasta.
PIK-20 A

Kuva

Sarjanumeroltaan 007 :D
Kuva

-Sakke-

Mauno Nisula
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2012 11:06

Viesti Kirjoittaja Mauno Nisula » 07 Loka 2012 09:37

Moro !
Hieno homma Sakke!
Onneksi olkoon!
Kuva
Tässä osa koneen kunniakkaista perinteistä ja yksi entisistä omistajista

Sakari Eilola
Viestit: 51
Liittynyt: 25 Joulu 2015 16:16

Viesti Kirjoittaja Sakari Eilola » 10 Loka 2012 19:11

Kiitos Mauno!

Mistähän lie tuo kuva?

Timon kans intettiin näistä pik malleista, tässä pieni tietoisku,FlightForumilta kopsattu. T.Sakke

----------------------------------------------------------------------------------
Joo, sarjanumeroista sen verran, että jenkkilässä ainakin monet 20A/20B koneet on merkattu 20E:ksi. En tiedä, johtuuko mahdollisesti siitä että osa koneista on experimental-rekisterissä. Ja kuten Miuku jo tänne kirjoittikin, kyse on A/B mallista. Sarjanumerothan on seuraavat :

A (2-os kabiini) = 20001-20024
B (1-os kabiini) = 20025-2016x ? (ja pieni c numeron perässä tarkoittaa hiilikuituista salkoa, oli lisävaruste. Ensimmäinen hiilikone oli 20100c).

D (s&h jarrut) = 20501-20665
E (mopu) = 20201- (en tiedä oliko juokseva numerointi, koneita tehtiin kuitenkin yli 100).

Ja sitten on tietty ne Ranskassa tehdyt, täytyy katella niitä kotiarkistosta.

T: RR

PIK-20A (S/n 20020 )
PIK-20B (S/n 20118c)
Sen verran korjausta, PIK-20 ja PIK-20B mallien ero ei ole ainoastaan kaksiosainen kuomu vaan laippojen yhteenkytkentä ja isommat vesipussit eli suurempi lentoonlähtömassa. Näiden "perus" PIK-20 koneiden sarjanumerot ovat: 20004-20067, 20074, 20076, 20077 ja 20080. Osa näistäkin on muutettu jälkeenpäin PIK-20B koneiksi tekemällä edellämainitut muutostyöt.
--------------------------------------------------------------------------------

Mauno Nisula
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Tammi 2012 11:06

Viesti Kirjoittaja Mauno Nisula » 11 Loka 2012 11:22

Moro
Kuva on luultavasti vuodelta 1989 tai 1990
Veku lensi Pikillä Ylivieskan ilmailutapahtumassa.
Silloin ne veti vielä väkeä.
Kuva

Kuva

Timo Vierimaa
Viestit: 300
Liittynyt: 28 Joulu 2011 13:59
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Hep taas II

Viesti Kirjoittaja Timo Vierimaa » 20 Loka 2012 19:14

No joo

Puhkun, Junnun ja ehkä Pik 20:sen lentokelpoisuus tarkastetaan ensikautta varten 23 marraskuuta.

OH-805 ja OH-488 ovat jo saaneet uudet ARC:t vuodella 2013.

Koska tuo 23 päivä näyttää olevan perjantai, niin jatketaanko tarkastusten jälkeen ns. kauden 2012 päättäjäisillä? 8)

-Timo-

ps. Höyry ja Junnu ovat sisällä huoltorakennuksessa. Puhku puretaan sinne tarkastuksen jälkeen.

Kimmo Kärkinen
Viestit: 40
Liittynyt: 28 Joulu 2011 21:29

Viesti Kirjoittaja Kimmo Kärkinen » 28 Loka 2012 21:32

Mulle ainakin sopisi näillä näkymin nuo peijaset tuolloin. :D
Bad whisky is better than vine

Timo Vierimaa
Viestit: 300
Liittynyt: 28 Joulu 2011 13:59
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Peijaiset

Viesti Kirjoittaja Timo Vierimaa » 06 Marras 2012 21:06

Hei

Nuo "peijaiset" joudutaan siirtämään vähän pitemmälle :(

Mutta nehän kyllä tullaan pitämään :lol:

Katsellaan ja kuullostellaan tuota ajankohtaa yhdessä.

-Timo-

Timo Vierimaa
Viestit: 300
Liittynyt: 28 Joulu 2011 13:59
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Puhku ja Junnu

Viesti Kirjoittaja Timo Vierimaa » 18 Marras 2012 19:17

Hep taas

Puhkun ja Junnun ARC-tarkastus on siis 23.11.2012 ja alkaa kello 18:00
Junnu kasataan ja tarkastuksen jälkeen puretaan takaisin huoltohalliin, Puhku puretaan ja laitetaan myös huoltohalliin.
Näihin hommiin olisi mukava saada vähän porukkaa avuksi :roll:

Terv. Timo

ps. "peijaisten" ajankohtaa voisi myös ehdotella :lol:

Timo Vierimaa
Viestit: 300
Liittynyt: 28 Joulu 2011 13:59
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: Puhku ja Junnu

Viesti Kirjoittaja Timo Vierimaa » 24 Marras 2012 13:31

ttv kirjoitti:Hep taas

Puhkun ja Junnun ARC-tarkastus on siis 23.11.2012 ja alkaa kello 18:00
Junnu kasataan ja tarkastuksen jälkeen puretaan takaisin huoltohalliin, Puhku puretaan ja laitetaan myös huoltohalliin.
Näihin hommiin olisi mukava saada vähän porukkaa avuksi :roll:

Terv. Timo

ps. "peijaisten" ajankohtaa voisi myös ehdotella :lol:
No joo

Nyt Puhkun ja Junnun ARC:t ok. Kiitos tästä Markolle.
Huoltotoimet käyntiin ja niiden jälkeen leppoisaa odottelua :P :P

ps. "peijaisien" ajankohtaa voisi edelleen mietiskellä, toiveita otetaan vastaan.

Oiva Knuutinen
Viestit: 7
Liittynyt: 26 Helmi 2012 14:03

Viesti Kirjoittaja Oiva Knuutinen » 16 Joulu 2012 22:23

Mitenkä pursipuolen porukalle sopisi nuo kuluneen kauden peijaiset/ saunailta/ensikesän suunnitelmat 25.1.2013 EFRH, eli oisko muita ehdotuksia ajan tai paikan suhteen. :shock: t.Oippa

Vastaa Viestiin